tisdag 5 april 2011

Miniprovning en gråmulen tisdagskväll

Så vad göra innan kvartsfinal i Champions League. Naturligtvis inget sämre än att bevista en ölprovning med likasinnande nördar. Vi var 5 st som satte oss ner efter jobbet och öppnade diverse brygder.

Nu har jag förvisso glömt anteckningarna hemma men man kan väl försöka få ur lite ur skallen innan minnet som vanligt sviktar den åldrande hjärnan. 

Jag hade med mig bl a BlackAdder IBA som jag skrev om i ett tidigare inlägg och som jag fingrat på en längre tid. Hade också med mig Amager Dicentra Cuccularia (phew jobbigt namn)  samt vad jag tyckte var kvällens höjdpunkt Ballast Points Victory at Sea Imperial Porter

Andra drycker som bjöds på (innan jag tyvärr var tvungen att avvika i förtid för att bevista spektaklet i Madrid...) var bl a Soutern Tiers Iniquity  , 3F Oude Geuze Vintage (TROR det var 2005 kanske Johan kan kasta lite ljus över den frågan?), Brewdogs 5 am Saint , en schysst hembrygd, några från Hantverksbryggeriet i Västerås och ett gäng andra. Tyvärr har jag ju glömt anteckningarna hemma så några djupdykningar kommer inte att presenteras just nu, förutom att Victory at Sea och Iniquity var 2 riktigt smaskiga brygder som jag gärna haft ett par backar av i källaren!

Eftersom jag var tvungen att avvika i förtid så fick jag lite resgodis i form av Brewdogs Hello, My name is Ingrid  , Sea Dog Riverdriver Hazelnut Porter  och en flaska av den hembrygda ipan vi drack, Hammer IPA gjord av Micke Bergström. Dessa får avnjutas vid ett senare tillfälle.

All in all ett par riktigt trevliga timmar med blandad kvalitet på öl, några dussinöl och några klassbira. Återkommer med betyg och djupdykningar på samtlig öl. 







1 kommentar:

  1. I mina anteckningar står det 2006 på vintagen. Jag tror vi drack upp det mesta vi hade haft med oss till slut, och sen gick vi en sväng till OC också.

    SvaraRadera